חייגו עכשיו:
04-8491665

שמירה על מזגן הרכב

מערכת מיזוג אויר לרכב, טיפים לתפעול ותיקון

הקיץ של מדינת ישראל אינו מאפשר להתנהל ללא מיזוג. כיום, בכל המכוניות החדישות, מותקנת מערכת מיזוג אויר לרכב, ובעליהן של המכוניות החדשות פחות, כנראה הלכו וביצעו התקנה באופן עצמאי. לא נעים לצאת ביום קיץ חם לעבודה ולגלות שמערכת מיזוג הרכב מקולקלת ולהגיע מזיעים עוד לפני שהתחיל היום. מערכת מיזוג אויר לרכב היא מערכת עדינה וחשוב לשמר את עבודתה כמו שצריך, כך נזכה להנות משירותיה לאורך זמן.

מערכת מיזוג אויר לרכב, תקלות אפשריות

מערכת מיזוג אויר לרכב, כמו שאר מערכות הרכב צפויה לפתח תקלות, על מנת להיות מוכנים למצב זה עליכם להכיר את התקלות הנפוצות האפשריות. לעיתים מערכת מיזוג אויר לרכב עשויה להפסיק לקרר. הסיבה הנפוצה לתקלה מסוג זה היא מחסור בגז במערכת. אולם ישנן אופציות אחרות העשויות ליצור את התקלה כמו: בעיה חשמלית, המונעת מן המדחס לפעול, מערכת החימום אינה סגורה היטב ולכן יש מעבר של חום, פילטר האויר של המזגן סתום, או שיתכן כי המאווררים של המעבה אינם תקינים. חשוב לדעת כי מערכת מיזוג אויר לרכב היא מערכת סגורה, הפועלת בסרקולציה ובמצב תקין לא אמורה להיות דליפה של גז מן המערכת. במקרה של דליפת גז נחשוד כי ישנו פגם במערכת הפוגם בזרימת הגז ומשחרר אותו החוצה. תקלה נוספת העשויה להתרחש במערכת מיזוג אויר לרכב היא תקלה במדחס, המצריכה את החלפתו. בעת החלפת המדחס נבצע גם החלפה של המייבש, החלפה של השסתום ונשטוף שטיפה פנימית את מערכת המיזוג בחומר מיוחד. באם התקלה במערכת מיזוג אויר לרכב מצריכה מילוי של הגז, יש לשים לב לשני פרמטרים: כאשר ישנו חוסר בגז, לפני הוספת גז חדש, מומלץ לבצע שאיבה של הגז הנותר, ולבצע ואקום לפני שממלאים גז חדש. אם כלל לא קיים גז, חובה לבצע וואקום למערכת, אחרת יווצר מצב של לחות במערכת, אשר תפגע ביכולת הקירור, ותקצר את חיי המערכת.

מערכת מיזוג אויר לרכב, איך לשמר לאורך זמן

על מנת לנסות ולהמנע כמה שיותר מתקלות במערכת מיזוג אויר לרכב, אספנו עבורכם מספר טיפים לשימור המערכת. ראשית, לאחר עמידה ממושכת של הרכב בשמש, יש צורך לאוורר את הרכב על ידי פתיחת החלונות, על מנת לגרום לאויר החם לצאת מתא הנוסעים. רק לאחר פעולת האיוורור, ניתן לסגור את החלונות ולהדליק את המיזוג. עם תחילתו של הקיץ, רצוי לפנות למזגניסט, על מנת לשטוף את המעבה של מערכת מיזוג אויר לרכב ולהוריד את הבוץ והאבק שהצטברו במהלך החורף. אם בכל זאת עלינו להחליף חלק במערכת מיזוג אויר לרכב, נשתדל לבצע גם החלפה של המייבש, כך נזכה למיזוג טוב יותר ונאריך את חיי המערכת. לבסוף, חשוב לבצע בדיקות כל כמה זמן של שעון חום המנוע בזמן שהמזגן פועל וברגע שהחום עולה יש לכבות מייד את המיזוג.  

 

 

כל הזכויות שמורות לדרעי מזגנים בע
ת.ד 5-קרית מוצקין | 04-8491665 | 04-8491440